Feedly

follow us in feedly

diumenge, 27 de maig del 2018

LITTERARUM 2018




Enguany he estat a LITTERARUM no com a programadora, com l'any passat, sinó com a escriptora, presentant Les Aventures d'en Nic. Us explico una mica com va anar.

Des de l'organització m'havien convidat a fer la presentació a l'escenari de la Plaça de Dalt, dins de l'espai de Ràdio Móra d'Ebre. Vaig arribar una hora abans per tal de poder veure la parada de novetats de la Llibreria La Bassa, i saludar amics. Ja de bon començament el Sergi Bassa em va donar la bona notícia que totes les escoles de la Ribera havien comprat el llibre per tal de tenir-lo a les seves biblioteques. Gràcies! i em va presentar l'Àurea, de Libelista, el portal on es pot comprar el Nic, entre molts altres llibres ebrencs.







A continuació vaig poder saludar la Pilar Romera, el Miquel Esteve, l'Albert Pujol, la Núria Grau, la Sílvia Mayans, la Vanessa Gutiérrez,  l'Adriana Monclús, la M. Josep Clua, i potser me'n deixo algun, però és que per terres de l'Ebre hi tinc un munt d'amics i sempre és un plaer retrobar-los.

A les 18'30 va encetar la roda de presentacions a l'escenari la Laura Pinyol que, com jo, s'estrenava presentant llibre, i a qui vaig tenir el goig de saludar. A la Laura la vaig escoltar l'any passat al TEDx Reus en una xerrada sobre el sexisme en els mitjans. Es van presentar diversos llibres més, tant de narrativa, com de poesia i assaig, tots interessants i, sobretot, 100% ebrencs.

Entrevistada per l'Adriana vaig explicar una mica la gestació del meu llibre i alguna anècdota. A continuació els autors vam anar a la carpa per tal de parlar amb els espectadors i signar llibres. La Lenke Kovács, coeditora de Ara ve Nadal (Afers), em va explicar que la seva mare havia comprat el meu Nic perquè li havia agradat la portada i li havia fet gràcia l'argument, i que l'estava llegint amb molt de gust. Evidentment, trobarem un dia per tal de signar-li el llibre. La Lenke i jo vam tenir, fins i tot, el gran honor de convertir-nos en littheroïnes i fer-nos una foto amb el súper Littheroi.







Ja ho he dit més d'un cop, però no em cansaré de repetir-ho: Litterarum és un magnífic aparador de la literatura i la cultura, i passejar-hi i capbussar-s'hi, sigui com a espectador, llibreter, programador, escriptor, actor... és un autèntic plaer. Més encara si tenim en compte l'afecte amb què et tracta tothom. Així dóna gust!

Tornaré l'any vinent? d'una manera o altra segur que sí.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada